Ny teknologi skal stoppe falsk emballasje

PUBLISERT: 11 juni 2009
OPPDATERT: 11 juni

n44228-sappi_web2

Sappi har utviklet en metode for å møte det økende problemet med falsk emballasje. Med den nye løsningen Identicate Level 3 kan produsentene både identifisere og kontrollere produktene sine, uansett hvor i salgskjeden de befinner seg.
– Produsentene taper årlig mer enn 600 milliarder dollar som følge av forfalskede og piratkopierte produkter, hevder Kris Verschueren, markedssjef hos Sappi. Emballasje forfalskes i stort omfang, og det er ofte vanskelig å avdekke forskjellen på et kvalitetsprodukt og en billig forfalskning.
Identicate benytter en fordeling av usynlige partikler som fungerer som markører i kartongens materiale. Partiklene har en unik kryptering og kan skannes i et bestemt område på pakken. ID-koden er ifølge Sappi umulig å forfalske, kopiere eller forandre. Kodene kan også lagres i en database som kan administreres fra en vanlig PC.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01