HP Indigo passerer 5000

PUBLISERT: 8 september 2009
OPPDATERT: 8 september

n44426 - hp-rekord_web

HP forteller at det nå er mer enn 5000 installasjoner av HP Indigo-systemer i verden. De 5000 maskinene befinner seg hos rundt 4000 bedrifter, hvorav mange har kun én installasjon, mens enkelte har «dusinet fullt». Siden lanseringen av Indigo E-1000 under IPEX i 1993, har Indigos digitale trykkteknologi basert på elektrofotografisk blekk utviklet seg for både arkbaserte og rullbaserte maskiner. Gjennom disse årene har skjæringspunktet for kostnadseffektiviteten mellom tradisjonell offset og digitaltrykk falt, i takt med fallende kostnader for hver digitaltrykte side.
– Det er enestående at over tusen maskiner fra den første serien fremdeles er i bruk, sier Alon Bar-Shany, administrerende direktør for HPs Indigo-divisjon. – Flere av maskinene ble solgt for nesten femten år siden. Når disse gamle maskinene byttes ut, går overgangen til 5500- og 7000-modellene raskt, sier Alon Bar-Shany. Han forteller videre at Infotrends har analysert kostnadene for digitaltrykk siden 1996, da de testet E-Print 1000. Analyseselskapets resultater over tid viser at prisene for digitaltrykk har falt jevnt opp gjennom årene.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik