HP Indigo passerer 5000

PUBLISERT: 8 september 2009
OPPDATERT: 8 september

n44426 - hp-rekord_web

HP forteller at det nå er mer enn 5000 installasjoner av HP Indigo-systemer i verden. De 5000 maskinene befinner seg hos rundt 4000 bedrifter, hvorav mange har kun én installasjon, mens enkelte har «dusinet fullt». Siden lanseringen av Indigo E-1000 under IPEX i 1993, har Indigos digitale trykkteknologi basert på elektrofotografisk blekk utviklet seg for både arkbaserte og rullbaserte maskiner. Gjennom disse årene har skjæringspunktet for kostnadseffektiviteten mellom tradisjonell offset og digitaltrykk falt, i takt med fallende kostnader for hver digitaltrykte side.
– Det er enestående at over tusen maskiner fra den første serien fremdeles er i bruk, sier Alon Bar-Shany, administrerende direktør for HPs Indigo-divisjon. – Flere av maskinene ble solgt for nesten femten år siden. Når disse gamle maskinene byttes ut, går overgangen til 5500- og 7000-modellene raskt, sier Alon Bar-Shany. Han forteller videre at Infotrends har analysert kostnadene for digitaltrykk siden 1996, da de testet E-Print 1000. Analyseselskapets resultater over tid viser at prisene for digitaltrykk har falt jevnt opp gjennom årene.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2