CIP4 med 500 lykkelige par

PUBLISERT: 22 september 2009
OPPDATERT: 22 september

n44410 - cip4_web

CIP4 opplyser om at deres JDF-matrise, en oversikt over tilknytningene mellom JDF-basert utstyr fra ulike produsenter, nå teller 500 par. JDF Interoperability Matrix er ikke en teknisk referanse, men ifølge CIP4 det mest populære verktøyet hos trykkeriene.
– Selv om to maskiner kan kommunisere med hverandre via JDF, må systemene i arbeidsflyten vite nøyaktig hva en annen maskin kan og ikke kan gjøre, sier Mark Wilton, CIP4-direktør for utdanning og markedsføring, og legger til at det er enklere og rimeligere å installere nytt utstyr i en JDF-flyt hvis man vet at det allerede er en fungerende tilsvarende integrasjon hos en annen bedrift.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324