CIP4 med 500 lykkelige par

PUBLISERT: 22 september 2009
OPPDATERT: 22 september

n44410 - cip4_web

CIP4 opplyser om at deres JDF-matrise, en oversikt over tilknytningene mellom JDF-basert utstyr fra ulike produsenter, nå teller 500 par. JDF Interoperability Matrix er ikke en teknisk referanse, men ifølge CIP4 det mest populære verktøyet hos trykkeriene.
– Selv om to maskiner kan kommunisere med hverandre via JDF, må systemene i arbeidsflyten vite nøyaktig hva en annen maskin kan og ikke kan gjøre, sier Mark Wilton, CIP4-direktør for utdanning og markedsføring, og legger til at det er enklere og rimeligere å installere nytt utstyr i en JDF-flyt hvis man vet at det allerede er en fungerende tilsvarende integrasjon hos en annen bedrift.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong