Tredobling av digitaltrykte etiketter

PUBLISERT: 19 januar 2010
OPPDATERT: 19 januar

n45010 - digitaltryckta etiketter_web

Markedet for digitaltrykte etiketter og emballasje er ventet å tredobles i løpet av 2014. Det spår ihvertfall Pira International i sin siste undersøkelse. Markedet er i dag verdt rundt 2,4 milliarder amerikanske dollar. Pira tror flere vekstfaktorer vil gi markedet et løft, blant annet økt etterspørsel etter mindre serier og personaliserte oppdrag. I rapporten «The Future of Digital Printing for Packaging» vektlegger Pira også økt migrering til on-demand-jobber og tiltak for å redusere makulaturmengden. En av konklusjonene i undersøkelsen er at investeringer i digitaltrykkløsninger gjør trykkeriene i stand til å bli tjenesteleverandører og utvide tjenestetilbudet.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter