SMS kobler trykksaken til mobiltelefonen

PUBLISERT: 9 september 2010
OPPDATERT: 9 september

Forbrukernes mobiltelefoner er neste satsingsområder for mange markedsførere. En vanskelig nøtt å knekke kan være koblingen mellom mobiltelefon og trykte medier. Det amerikanske selskapet Go800 tilbyr en tjeneste for å knytte sammen trykksaken og mobiltelefonen. Tjenesten Voice Keywords fungerer slik at brukerne sender en SMS-melding med et nøkkelord fra en reklametrykksak eller en annonse, til et bestemt nummer. Deretter ringer annonsøren tilbake til brukeren for å informere mer om det annonserte produktet. Tjenesten er primært ment for salg, kundeservice, teknisk support og levering av produkter som hurtigmat og reiser. Foreløpig er dette en tjeneste under utvikling, som i følge Go800 vil være tilgjengelig neste år.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324