Flere trusler mot PDF

PUBLISERT: 1 oktober 2010
OPPDATERT: 1 oktober

-1En ny rapport fra IBMs sikkerhetsgruppe X-Force viser at PDF-filer topper listen over sårbarhetstrusler og datamaskininntrenging. Bare i april i år økte antallet PDF-angrep med 37 prosent i forhold til gjennomsnittet i løpet av de første seks månedene.

Sårbarheter hos Adobe-produkter, spesielt Adobe Reader og Flash, utnyttes i stor grad av inntrengerne, hevder IBM. X-Force-gruppen utarbeidet i 2009 fire varslingsrapporter som berører Adobe Acrobat, Reader og Flash. I samtlige tilfeller hevdes det at sårbarhetene utnyttes, enten gjennom målrettede angrep eller som en del av spamangrep. X-Force-gruppen tror denne utviklingen vil fortsette. En infisert PDF-fil kan føre til at datamaskinen benyttes til å spre virus og spam, eller at passordinformasjon kan falle i feil hender.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Etikettmarkedet falt 25 prosent

Etter korona, hvor etikettmarkedet eksploderte, var fallet på 25,8 % i 2023 (ifølge FINAT) kanskje å forvente. Likevel beskriver Claus Søndergaard, fra UPM Raflatac, det som et tøft år, men sier samtidig at forventningene til 2024 er positive.
Claus_UPMRaflatac

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

Arbeidshester og neonutskrifter hos SwissQprint

Planskriveren Kudu og rulleprinteren Karibu skal sammen med iøynefallende neontrykk trekke til seg blikkene på Swissqprints stand under Fespa.
SQP-trade-fair-1024x683

Rådgivning og kreativitet skal ta Wera inn i fremtiden

Wera i Porsgrunn har de siste 20 årene utviklet seg fra et rendyrket trykkeri til et "360 graders kommunikasjonshus". Med Dag Brekke-Rasmussen tilbake ved roret er siktet nå stilt inn mot å utvikle det konseptet enda mer.
Wera Dag