3D-print kommer, spår Gartner

PUBLISERT: 29 november 2010
OPPDATERT: 29 november

n46202 - gartner_web

Lesebrett, skytjenester og 3D-print er noen av områdene som er viet plass i Gartners velkjente trendsyklusanalyse. I selskapets nyeste trendsyklusanalyse for fremtidens teknologier har de sett nærmere på 18.000 teknologiområder og samlet dem i 75 ulike områder. På toppen av trendkurven (peak of inflated expectations) finner vi private skytjenester (cloud computing), forsterket virkelighet (augmented reality), lesebrett (som iPad), trådløs el-forsyning og tredimensjonal TV. Ifølge Gartner er det stor sannsynlighet for at disse områdene utvikler seg fra nisjeteknologier til standardteknologi i løpet av kommende femårsperiode.

Vekstområder er 3D-printing, mobile roboter, autonome kjøretøy, terahertz-bølger og teknologi for å forbedre menneskelige egenskaper som muskelkraft, syn og hørsel. Nøkkeltemaene i årets trendsyklusanalyse er brukeropplevelse og samhandling.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1