AGI i 2014

PUBLISERT: 20 januar 2014
OPPDATERT: 20 januar
Roger Stormo
Roger Stormo

Vårt trykte magasin kommer ut med fire numre i løpet av året. De temaene vi har valgt å fokusere på i år er:
AGI 209: Mikrotrykkeriet
Her skriver vi og gir tips om grafisk hard- og software for de grafiske småbedriftene. Vi ser på kundeeksempler og gjør bedriftsbesøk hos fremgangsrike små trykkerier, samtidig som vi gir tips om investeringer som kan øke lønnsomheten i de aller minste trykkeriene.
AGI 210: De størsta formatene. Før FESPA
Før FESPA lager vi et spesialnummer om de aller største formatene. Hard- og software, digitalt tekstiltrykk, skilter og displayer. Kundeeksempler og bedriftsreportasje. Vi skriver om nye materialer og bruksområder.
AGI 211: Sign & Print
Messenummeret foran årets største grafiske begivenhet. Vi presenterer selvsagt messens utstillere og forteller om fremgangsrike investeringsstrategier og forretningsmodeller hos flere av bransjens produsenter. Alt for å maksimere interessen for messen og lokke hele bransjens aktører til Sign & Print den 17-18 september på Exporama.
AGI 212: Digitaltrykk
Vi forteller om digitalt emballasje- og tekstiltrykk og de nye fortjenestemuligheter teknikken tilbyr trykkeriene. Vi lister nye digitalpresser og passende etterbehandlingsutstyr. Vi ser nærmere på hvordan digitalprint blir en stadig viktigere del for kundeklubber og lojalitetsprogrammer.
AGI Nyhetsbrev
Kommer til å sendes ut til våre abonnenter hver mandag med bransjespesifikke nyheter for det norske markedet, men også nyheter om hva som rører seg i våre naboland – og tekniske nyvinninger for den grafiske bransjen.

Sign & Print
17-18 september ønsker vi velkommen til Sign & Print 2014 – en institusjon i den grafiske bransjen.

Messens besøkende er beslutningstakere innen printede kommunikasjonsløsninger, produksjonsvirksomheter og reklamebyråer, men også de personer i virksomhetene som arbeider med løsningene i det daglige og påvirker innkjøpene. Reserver din stand nå, så går du ikke glipp av årets eneste større grafiske messe i Norge! På nettstedet signogprint.no kan du følge med og se messens program etter hvert som det blir klart, og du kan melde deg på som besøkende eller utstiller.

Les videre

Prisen på trykksaker

Vår forlegger, Peter Ollén deler fra sine møter med grafisk bransje. I dag sier han noe om å ikke gå ned i pris men heller øke en trykksaks effekt.
peter_ollen_ny_800px

Å drive trykkeri i koronatiden

Sjefredaktøren tar til orde for å normalisere driften og samspillet mellom medarbeiderne og overfor kundene, samtidig som man opprettholder smittevernet.
peter-ollexxn-190626-1024x716

Hold prisen oppe – av respekt for kunden

Ikke senk prisene dine i disse stormfulle tider. Det beste for kundene dine er at du øker prisen litt. Tror du meg ikke? Les videre.
peter-ollexxn-190626-1024x716

En ny bølge av etterspørsel

Peters leder: En ny bølge av etterspørsel er på vei inn i den grafiske bransjen. På samme måte som vi opplevde et enormt oppsving da vi kunne tilby offset i stedet for boktrykk, så kommer vi nå til å få oppleve et stort oppsving når vi kan tilby ulike varianter av blekktrykk.
peter_ollen_ny_800px

Siste nytt

Danner et komplett mediehus i Møre og Romsdal

EKH Grafisk forlater Molde til fordel for mer enn dobbelt så store lokaler i nabobygda Malmefjorden. Der skal fire bedrifter samles under ett og samme tak. Og det er rom for å vokse videre.
EKH kollage

Ny rullmatet inkjetpresse fra Ricoh for boktrykking

Ricoh lanserer en mono rullmatet inkjetprinter i to varianter basert på forskjellige blekk. Maskinen skriver ut i svart på hvitt.
ricohvc40000

UPM Raflatac stenger fabrikk i Tyskland

UPM Raflatac har besluttet å permanent stenge fabrikken i Kaltenkirchen, Tyskland for å forbedre organisasjonens samlede effektivitet og lønnsomhet.
raf_tim-kirchen-appointment

Tre selskap fusjoneres inn i Merkur Grafisk

Fra 1. desember fusjoneres Bokbinderiet Johnsen, AIT Grafisk og Julius Ørenberg bokbinderi inn i Merkur Grafisk. Samtidig fortsetter byggingen av de nye lokalene på Langhus.
merkur-grafisk