AGI blir Sign & Print i 2015

PUBLISERT: 24 mars 2015
OPPDATERT: 24 mars

AGI Norge blir Sign&Print

Tidsskriftet AGI skifter navn i Norge til Sign&Print. Dermed markeres dels hvilken bransje vi tilhører, dels kobles tidsskriftet og messen sterkere sammen med bransjen.

I april lanserer vi et helt nytt nettsted, der også artikler og tester kan vises.

Seks ganger i året går det trykte tidsskriftet ut til våre abonnenter samt de som sist besøkte Sign & Print messen.

Neste Sign&Print messe avholdes onsdag den 14. og torsdag den 15. september 2016 (altså om 18 måneder).

Redaksjonen
Pål Stensaas og Roger Stormo sørger for den redaksjonelle dekningen i Norge. Våre norske abonnenter ivaretas av Ask Media. Alle øvrige funksjoner styres fra redaksjonen i Malmø, som også driver Norden forøvrig. Salg ivaretas av Johan Pettersson, annonsetrafikk av Caisa Ekenberg og design av Jesper Kahr Nielsen. Daglig leder og ansvarlig for messene er Peter Ollén.

Les videre

Prisen på trykksaker

Vår forlegger, Peter Ollén deler fra sine møter med grafisk bransje. I dag sier han noe om å ikke gå ned i pris men heller øke en trykksaks effekt.
peter_ollen_ny_800px

Å drive trykkeri i koronatiden

Sjefredaktøren tar til orde for å normalisere driften og samspillet mellom medarbeiderne og overfor kundene, samtidig som man opprettholder smittevernet.
peter-ollexxn-190626-1024x716

Hold prisen oppe – av respekt for kunden

Ikke senk prisene dine i disse stormfulle tider. Det beste for kundene dine er at du øker prisen litt. Tror du meg ikke? Les videre.
peter-ollexxn-190626-1024x716

En ny bølge av etterspørsel

Peters leder: En ny bølge av etterspørsel er på vei inn i den grafiske bransjen. På samme måte som vi opplevde et enormt oppsving da vi kunne tilby offset i stedet for boktrykk, så kommer vi nå til å få oppleve et stort oppsving når vi kan tilby ulike varianter av blekktrykk.
peter_ollen_ny_800px

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324