AGI blir Sign & Print i 2015

PUBLISERT: 24 mars 2015
OPPDATERT: 24 mars

AGI Norge blir Sign&Print

Tidsskriftet AGI skifter navn i Norge til Sign&Print. Dermed markeres dels hvilken bransje vi tilhører, dels kobles tidsskriftet og messen sterkere sammen med bransjen.

I april lanserer vi et helt nytt nettsted, der også artikler og tester kan vises.

Seks ganger i året går det trykte tidsskriftet ut til våre abonnenter samt de som sist besøkte Sign & Print messen.

Neste Sign&Print messe avholdes onsdag den 14. og torsdag den 15. september 2016 (altså om 18 måneder).

Redaksjonen
Pål Stensaas og Roger Stormo sørger for den redaksjonelle dekningen i Norge. Våre norske abonnenter ivaretas av Ask Media. Alle øvrige funksjoner styres fra redaksjonen i Malmø, som også driver Norden forøvrig. Salg ivaretas av Johan Pettersson, annonsetrafikk av Caisa Ekenberg og design av Jesper Kahr Nielsen. Daglig leder og ansvarlig for messene er Peter Ollén.

Siste nytt

Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Sarah Schumacher hjelper trykkerier med å tiltrekke seg nye generasjoner til trykkeribransjen. Det handler om hvordan bedrifter kommuniserer, styrker kunnskapen om bransjen, men også om å samarbeide mer med opplæringskurs.
Sarah-Schumacher
Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Fujifilm med ny arbeidsflytløsning for små trykkvirksomheter

Fujifilm lanserer Revoria XMF PressReady Lite, en arbeidsflytløsning skreddersydd for mindre bedrifter som ønsker å automatisere arbeidsflyten sin.
1280x400_Revoria_XMF_PressReady_Lite_Image_0
Fujifilm med ny arbeidsflytløsning for små trykkvirksomheter

HP avslører ny chatbot til trykkproduksjon

Flere nye funksjoner i HPs programvare, inkludert en dedikert KI-agent og chatbot for trykkproduksjon, er utformet for å gjøre det enklere for skrivere å automatisere arbeidsflyter.
HP-Nio.-PR-foto
HP avslører ny chatbot til trykkproduksjon

Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

Sammen med produkteksperter fra HP i Barcelona inviterer Antalis Norge  deg til en heldag om storformat. Lær mer om de nyeste trendene og hvordan du kan oppnå maksimal lønnsomhet ved å selge de riktige applikasjonene.
Christer w
Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

Les videre

Prisen på trykksaker

Vår forlegger, Peter Ollén deler fra sine møter med grafisk bransje. I dag sier han noe om å ikke gå ned i pris men heller øke en trykksaks effekt.
peter_ollen_ny_800px
Prisen på trykksaker

Å drive trykkeri i koronatiden

Sjefredaktøren tar til orde for å normalisere driften og samspillet mellom medarbeiderne og overfor kundene, samtidig som man opprettholder smittevernet.
peter-ollexxn-190626-1024x716
Å drive trykkeri i koronatiden

Hold prisen oppe – av respekt for kunden

Ikke senk prisene dine i disse stormfulle tider. Det beste for kundene dine er at du øker prisen litt. Tror du meg ikke? Les videre.
peter-ollexxn-190626-1024x716
Hold prisen oppe – av respekt for kunden

En ny bølge av etterspørsel

Peters leder: En ny bølge av etterspørsel er på vei inn i den grafiske bransjen. På samme måte som vi opplevde et enormt oppsving da vi kunne tilby offset i stedet for boktrykk, så kommer vi nå til å få oppleve et stort oppsving når vi kan tilby ulike varianter av blekktrykk.
peter_ollen_ny_800px
En ny bølge av etterspørsel