Mobilreklame blir større

Neste år kommer mobilannonsering til å overta for annonsering i aviser og blader, dette ifølge en undersøkelse fra Zenithoptimedia. Mobilt kommer til å ha en andel på 12,4 prosent av den globale annonseinvesteringen, og vil da havne på tredjeplass bak tv og internett (desktop).

Printannonsering kommer ifølge undersøkelsen til å ha en andel på 11,9 prosent. Zenithoptimedia skriver også at annonseinvesteringer på printmedier fortsatt kommer til å være synkende, slik de har gjort siden 2008. For aviser forutser de at investeringene kommer til å synke med et snitt på 4,9 prosent per år til 2017, mens de kommer til å synke med 3,2 prosent for blader/magasiner.

De kombinerte annonseinvesteringene for begge disse har falt fra 39,4 prosent i 2007 til 19,6 prosent i år og ifølge undersøkelsen kommer de til å falle til 16,7 prosent i 2017.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: